13 Augustus - Rit van Calvi naar Ajaccio

Gisteravond had Mike zijn t-shirts buiten gehangen om te drogen onder het terras. Bij het inpakken vanmorgen kwamen we tot ontdekking dat het toch hevig heeft geregend omdat alles kletsnat was. Het had goed geonnweerd en gestormd op het eiland.

Na een heerlijke nachtrust en een lekker ontbijt gaan we de mooie stad Calvi bezoeken. Doordat Mike geregeld heeft om de opener van de garagebox langer te mogen hebben konden we de stad bezoeken in gewone kleren ipv de moterkleren, dit vonden we wel erg prettig zeker met de hoge temperatuur en de hoogtemeters.

We lopen langs een tuin vol met verschillende cactussen, deze stond (denken we) in bloei, wat een mooi beeld was.

Als eerste bekijken we de Citadelle en maken van het mooie uitzicht op de haven mooie foto's. Er liggen genoeg boten van kleine tot echte luxeuse jachten. We bekijken ook nog de kathedraal van Calvi.
We lopen terug via de haven naar het hotel in de garagebox kleden we ons om en vertrekken we richting Ajaccio.

We rijden door de calanques en door het prachtige landschap met goed onderhouden wegen.
We zijn aan het vertellen wat de planning is voor morgen. We gaan morgen naar een park van schildpadden en mee dat we het uitgesproken hebben ziet Kathleen een schildpad op de weg.
Mike geloofde het niet en besluit om even te draaien om te gaan kijken.
En ja hoor, het is echt ene. Kathleen springt van de moter de nodige fotos worden gemaakt. En zet de schildpad van de weg terug in het groen.
We rijden verder en komen nog gietjes, koeien en kalfjes tegen.
Het moet niet gekker worden en plots zien we een varken. Na de volgende bocht staan er opeens everzwijn op de weg.

Doordat het vannacht zo goed gestormt heeft zien we op verschllende plaatsen stenen aan de kant van de straat en ook veel zand en schors van de bomen maar de weg is mooi schoon zodat we fijn door de bochten kunnen rijden.

Na 1,5 uur rijden komen we aan in Ajaccio bij ons hotel waar we 8 nachten verblijven. We halen de doos op met kleren die we opgestuurd hadden naar hier. Alles wordt uitgepakt en we nemen een heerlijke douche.
Nadien gaan we nog uiteten en we kunnen weer terugkijken naar een heerlijke vakantiedag.