19 Augustus - Bezoek stad Ajaccio

Deze nacht heeft het goed geonweerd en vanmorgen was dat nog bezig. Om een idee te geven hoe slecht het was hebben we een foto van die morgen en van een zonnige dag onder mekaar gezet.

Doordat het weer zo slecht en onzeker was hadden ze de duik van Mike uitgesteld.
De rit naar Porte-Veccio was ook geen optie meer omdat het de hele voormiddag slecht was en we niet in de regen willen rijden.
Hierdoor hebben we beslist om dan de citytrip van zondag naar vandaag te verplaatsen.

Als eerste zijn we onze doos met vuile kleren gaan opsturen via La poste richting huis. Hopelijk komt deze dan ook aan.

De gratis shuttle dienst is ernkel 's morgen en 's avonds dus nemen we een taxi naar het centrum.

We bezoeken diverse kerken, de kathedraal, de diverse stadpleinen en maken foto´s van de diverse standbeelden die in de stad staan.
We lopen ook nog even naar het strand waar we gestaan hebben om naar het vuurwerk te kijken.

In de stad is de politie goed geld aan het verdienen aan de fout parkeerders.

Apart om te zien is dat het strand nog steeds even smal was.

Rond 18u willen we wat gaan eten en zien een bord met eetmogelijkheden waarvan ons wel iets aanstaat dus besluiten we daar op het terras te gaan zitten.
We krijgen een menukaart maar die blijkt maar een zeer beperkte kaart te zijn. We horen dat we te vroeg zijn voor de hele menu kaart

De ober zegt dat de kok pas over 20 minuten komt, wachten is een optie, dus blijven we rustig zitten totdat de kok komt en aan ons gerecht kan beginnen.. Het wachten wordt beloont met een heerlijke pasta en een salade met heerlijke meloen en ham.
Na het avondeten lopen we naar de opstapplaats van de shuttlebus van ons hotel.
We zetten ons op een bank en wachten en wachten, maar geen bus te zien we bellen naar het hotel, blijkt dat hij niet rijdt tot het centrum (om het blijkbaar het te druk is van verkeer naar de stad in )
Er wordt ons vertelt dat we naar het treinstation moeten komen, dus wij daarheen en na 1,5 uur worden we dan daar opgepikt oef.